sâmbătă, 7 martie 2009

Depresia

"De cateva zile incercam sa ma adun, sa incerc sa vad ce se intampla cu mine. Nu intelegeam, de luni de zile aveam reactii ciudate si nu puteam dormi, si acum totul s-a agravat. Mi-am dat seama de ce toate aceste reactii imi inundau creierul, dar in acelasi timp simteam ca nu imi venea sa cred. Oare de ce s-a intors in mintea mea ca un vartej care nu contenea sa se opreasca? Zilele erau tot mai tensionate iar eu eram tot mai trista. Ziua cea mai ciudata pot spune a fost pe 11 februarie. Era miercuri, marti nu am mers la scoala. Eram mult prea abatuta. Mergeam pe mijlocul strazii ca o drogata, desi nu luasem nimic. De mica eram total anti-drog. Nu imi pasa de corpul meu parca mort care se misca incet pe mijlocul strazii. Era sa ma calce o masina insa nu am tresarit, putin imi pasa. Am mers in continuare gandurile fiindu-mi pline de tristete si de amaraciune. Nu stiam cu ce sa incep, nu stiam la ce sa ma gandesc. Parca mii de voci imi invadau creierul care abia daca mai suporta aceste sunete insuportabile pline de scarba. Ma simteam penibila, ma simteam neajutorata, ma simteam fara rost si fara suflet."

Aceste este un mic citat scris in ziua de 12 februarie 2009, in jurnalul meu, cand treceam printr-o depresie destul de urata. Asa ca astazi vreau sa vorbesc despre depresie. Cei care au informatii suplimentare, sau, vor sa isi expuna parerea nu e obligatoriu sa aiba cont pe site. Oricine imi poate lasa comentarii asa ca, dati-i drumul!

Ca sa continui...
Acesta este un subiect pe care voiam sa il abordez de foarte mult timp, insa, niciodata nu mi-am gasit cuvintele potrivite.

*Prima idee cu care as putea sa incep este ca depresia nu este neaparat pentru oamenii slabi. O parere total gresita... Toti suntem oameni si avem creier si inima... Fiecare dintre noi a suferit o depresie fie ea usoara, fie ea mai grava. Sa nu includem si micile zile proaste provocate de micile suparari zilnice, ok? Pentru ca alea nu-s depresii.

*Pentru cei ce nu stiu, serotonina, o substanta aflata in sistemul nervos central, are un rol important in aparitia depresiei si a anxietatii. Cercetatorii sustin ca persoanele cu sindromul obsesiv-compulsiv au un dezechilibru de serotonina. Nivelul serotoninei din sangele obsesiv-compulsivilor si al indragostitilor este cu 40% mai scazut decat cel al subiectilor normali. Deci daca nivelul serotoninei este din ce in ce mai scazut, este din ce in ce mai rau.

*Cateva din multele simptome ale depresiei se pot vedea intr-un mod considerabil. Exemple: tristete continua, lipsa de speranta, pesimism, sentimente de vinovatie, neajutorare, trecutul si viitorul sunt vazute in culori intunecate, tulburari de somn, imbunatatire usoara a dispozitiei spre seara, scaderea energiei, dinamismului, oboseala si senzatia de lentoare, ganduri despre moarte, sinucidere, neastampar, neliniste, dificultati de concentrare, etc, etc, etc!


*"Ce ne deosebeste de restul umanitatii? Depresia! Ni se potriveste perfect! Depresia romanului este unica, autentica si plina de originalitate. Avem in sange vocatia ratarii! Ne permitem sa fim depresivi si sa ne autentificam unicitatea. Numai datorita depresiei reusim sa oscilam intre esecurile sinucigasilor si reusitele olimpicilor romani. Daca s-ar acorda premii pentru cea mai desavarsita depresie ne-am asigura pentru eternitate laurii...."
Spune un anume Florin Otrocol pe www.poezii.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu